Return to site

Wat is een pop-up store?

De pop-up store is niet meer weg te denken uit het straatbeeld. Of het nou gaat om de lancering van een nieuw merk, een (nieuw) product van een gevestigd merk of een luxe merk. Het succes van een pop-up concept is grotendeels te danken aan het tijdelijke karakter wat inspeelt op de ‘Fear of Missing Out’ (FOMO) en voor merken biedt het kansen voor experimentele marketing en het testen van nieuwe ideeën en locaties.

De naam zegt het al, in essentie betreft het een tijdelijke winkelruimte.

Duur
De duur van een pop-up store varieert van 1 dag tot 3 maanden. De juiste duur van een pop-up store is afhankelijk van de doelstelling en het concept. Houd rekening met voldoende tijd om de ruimte volledig in te richten en ook weer af te bouwen. De huur van een locatie blijkt daarom uit praktijk tenminste 2 dagen te zijn.

Locatie
Er is een groot aanbod aan locaties verspreid door het gehele land, veelal in gebieden met veel aanloop van mensen. Denk aan het centrum van grote steden, winkelcentra en andere drukke plekken waaronder bijvoorbeeld Utrecht CS en Schiphol Airport. Welke locatie het meest geschikt is, is afhankelijk van de te bereiken doelgroep.

Prijs
De prijs van een tijdelijke locatie ligt lager dan die van een traditionele winkel. De huur wordt meestal vooraf betaald voor de gehele periode. Prijzen variëren echter afhankelijk van totale huurperiode, de ruimte en de ligging van de locatie.

Doel
Het doel van een pop-up store kan variëren. Mogelijk wil je een nieuw product lanceren of bekendheid genereren voor het merk an sich. Ook is het een mogelijkheid om inventaris te verkopen, een nieuwe samenwerking te introduceren of aandacht te vragen voor een (maatschappelijk) probleem.

Maar een pop-up format biedt meer mogelijkheden dan de traditionele winkel vorm en kan dé plek zijn om mensen te verrassen en een ervaring te bieden. Daarmee kan een pop-up store een perfecte in- of aanvulling zijn van een marketingstrategie. Of je nou al wel of niet een pop-up idee hebt, wij helpen je graag bij het onderzoeken van de mogelijkheden, bedenken een creatief pop-up concept wat aansluit bij jouw doel(en) en verzorgen of ondersteunen bij de uiteindelijke productie.

Ben jij benieuwd naar de mogelijkheden voor jouw merk? Neem vrijblijvend contact met ons op via het contactformulier op deze website en ontvang binnen 24 uur een reactie.

All Posts
×

Almost done…

We just sent you an email. Please click the link in the email to confirm your subscription!

OK