Return to site

5 Tips voor een succesvol pop-up restaurant

Pop-up restaurants worden al lang niet meer enkel geopend door gevestigde namen en bekende (sterren)chefs. De ervaring van een bijzonder pop-up restaurant kan ook een succesvolle aanvulling zijn op het marketingplan van een merk of bedrijf. Eerder openden wij al Restaurant Buitensluiting voor het Liliane Fonds en organiseerden we het Broodje Kaas Diner voor Bake Five.

We geven je graag een aantal tips die jouw pop-up restaurant nog iets succesvoller te maken.

1. Thema
Een bijzonder thema draagt bij aan de ervaring van de bezoekers, maar trekt ook de aandacht van potentiële gasten in aanloop naar de opening. Vind iets wat nog niet eerder is gedaan of werk jouw thema zo goed uit zoals nog geen ander eerder heeft gedaan.
 

2. Locatie
Naast het thema van jouw pop-up restaurant kan de unieke locatie een echte publiekstrekker zijn. Kijk natuurlijk naar bereikbaarheid en toegankelijkheid, maar kies ook een mogelijk bijzondere locatie dat naadloos aansluit bij jouw thema.
 

3. Chefkok
Je gaat uiteindelijk natuurlijk naar een restaurant voor het menu. Net als het kiezen van een juiste locatie verdient het selecteren van de chefkok voor jouw restaurant de aandacht. Selecteer een chef op zijn of haar verhaal, bekendheid onder de juiste doelgroep en/of vaardigheden die aansluiten bij jouw thema.
 

4. Genodigden
Maak jouw restaurant toegankelijk voor gasten om het voor media waardevol te maken om over te schrijven. Media en influencers die jouw doelgroep bereiken kan je al voor de officiële opening uitnodigen om het menu te komen ervaren. Wees hierin selectief en zorg dat de genodigden affiniteit hebben met jouw thema. Maak ook zeker gebruik van jouw persoonlijke netwerk.

Tip: Vergeet geen extra tafeltje(s) achter de hand houden om te kunnen verloten/weggeven via eigen kanalen of die van een influencer.
 

5. Details

Tenslotte, it’s all in the details. Details die aansluiten op het thema van jouw restaurant. Verwerk dit door in de aankleding en maak het gemakkelijk voor jouw gasten om over jouw restaurant te communiceren door bijvoorbeeld het duidelijk vermelden van een te gebruiken #hashtag.

De avond van jouw gasten is af als ze een lekkere en leuke avond hebben gehad. Een tafelindeling kan hieraan bijdragen net als een vermakelijk randprogramma. Voor deze laatste, overdrijf niet. Er moet natuurlijk ruimte blijven om tussen de gangen door te kunnen kletsen.

Ben jij van plan om een pop-up restaurant te openen? We denken graag met je mee over het juiste thema en/of helpen je bij de uitvoering. Stuur voor meer informatie vrijblijvend een mailtje naar info@popuppartners.nl

All Posts
×

Almost done…

We just sent you an email. Please click the link in the email to confirm your subscription!

OK